Onderweg naar...

8 september 2016 - Diano Marina, Italië

Amai mijn oor, 60-plussers die kunnen snurken. Een kamer voor drie is vanzelfsprekend voordeliger dan een single room. Maar dan moet je wel het geronk erbij nemen...
Stevig onbijt, dat wel. En dan met z'n allen lotje trekken om eerst op de pot te mogen. Sgoed, den oudste mag eerst.
Pillekes voor de maag, hier zijn ze Mollekes. Oh Shit, ni waar hè. Ik heb da vol potteke in de vuilbak gekieperd en het lege potje bij... Moeder! Terwijl ons vader zijn bretellen vastmaakt aan z'n short maken ze beide de bedenking of de 'Vlaspand' mss dan toch niet zo'n slecht idee was xd
Op de kop 400 km hebben we voor de boeg naar onze volgende bestemming. De plaatsen in de Kia zijn al lang ingenomen. De hostess zit achteraan naast de frigo, de 72 jarige co-piloot overschouwt de Alpentoppen terwijl ik gezwinkt de kronkelende autoweg voor m'n rekening neem.
Allee jom, waar gaan we nu naartoe? De nieuwsgierigheid druipt er vanaf. Tunnel de Fréjus, Italiaanse grens. Het wordt dus geen Spanje Drékes... Een frikadel op Suzannekes' wijze om de maag te sussen en een Italiaans koffietje om de alertheid te behouden, doen de reistijd herleiden tot niets.
Met nog 50 km te gaan, geeft de gps 'San Bartolomeo' aan. Onverwacht en tegelijk een ideaal afleidingsmanoeuvre. Nee, dat wordt het niet beste ouders.
En dan ineens een wegwijzer met 'Diano Marina'. Indendraad, daar zijn jullie bijna 50 jaar geleden op huwelijksreis geweest. In het jaar 1969, het jaar dat Merckx zijn eerste Tour won en het jaar dat Armstrong als eerste mens voet zette op de maan.
Alles is anders, geen enkel herkenningspunt meer te bespeuren in het badstadje van weleer. Maar het opzet is geslaagd, onzen Dré krabt in zijn haar en ons Suzan houdt haar hand voor haar gapende mond.
Een appartementje enkele km vd kust wordt ons onderkomen voor de komende 3 nachten. Grote Mol en zijn eega gaan al wandelend op verkenningstocht in Diano Marina terwijl ik mezelf doodzwoeg op de fiets tegen de Italiaanse bergen. 32 graden, ideaal voor een terrasje in de verkeersvrije straten. Komt daar toch wel nen Indiër met rozen aangesjoefeld. Wa moet da kosten signore? Wel wel, de romantiek is er nog steeds. Die van ons verjaart morgen, rozen begot. Zij kalm Dré!!
Bij de aperitief voor het avondeten schotel ik mijn oudertjes hun fotoalbum voor van weleer. Suzanne met een strak lijf in bikini en den Dré met ontblote bast sieren het Italiaanse strand. De anekdotes komen boven...
Il Caminetto, de mixed grill is onoverzichtelijk maar overheerlijk. De wijn vloeit rijkelijk.
Wat volgt is pure nostalgie.
Ciao.

1. Greet:
    8 september 2016
    Dat is toch wel geweldig!!! Ik heb het gevoel dat ik misschien nog een keer tante ga worden.
  2. Fam Mollen:
    8 september 2016
    Zij kalm Greet!
  3. Dieter Clerx:
    9 september 2016
    Amai, ziet er plezant uit. Amuseer jullie en dikke chapeau voor de reisplanner ! Geniet er nog van ...mollenfamilie
  4. Filip:
    9 september 2016
    Zo'n hecht gezinnetje... knap om dit zo samen te doen... chapeau Bartje, gij zij nen klassenbak !
    Zegt tegen elle moe en elle va dat ze precies niks veranderd zijn in die 50 jaar... mor dat 'm best wel aan zennen tikker denkt als 'm zen eigen vanavond even jong zou voelen ;-)
    Hey nog een toffe reis, we volgen vol spanning naar de nieuwe geheime bestemmingen.
  5. Kim Colson:
    9 september 2016
    Tis toch een lief zoontje he
  6. Walter:
    9 september 2016
    Dat moet wel iets doen mee ne mens.Toch maar nie te zot doen.
  7. Loes:
    9 september 2016
    Gelukkige verjaardag tante Suzan!
    Amuseer jullie daar nog.
  8. Ikke Suzanne:
    9 september 2016
    Tot dusver al super genoten van alles. Nog ni te zot gedaan.
    Wel ambetant da we ni weten wat er komt.
    Bedankt voor de mooie reacties.