Eerste tussenstop

7 september 2016 - Chambéry, Frankrijk

Chambéry, best wel een pittoresk stadje in de Savoie doet dienst als eerste halte van onze trip. Net geen 900 km gebold zonder ook maar 1 keer in de file gestaan te hebben. Bibi is chauffeur en heeft zich netjes aan de snelheidsbeperkingen en andere verkeersregels gehouden. Dat moet ook wel met mijn twee aan kritiek onderhevig gepensioneerde reisgezellen. Onderweg hebben we een drietal keer halt gehouden om de benen te strekken en een koffietje te slurpen. Schitterend weer was het ook, vanaf vertrek tot aankomst was er niet één enkele wolk te bespeuren aan de hel blauwe hemel.

Die reisgezellen hebben zich overigens zeer netjes gedragen, waarschijnlijk waren Suzanneke en Dréke toch een ietwat nerveus omdat ze door menig van jullie allerlei minder exotische bestemmingen zoals Friesland en Scandinavië op de mouw gespeld gekregen hadden. En het risico bestond natuurlijk ook dat de rit niet verder ging dan de "Vlaspand" (pekeshuis in Zoel).

Een beetje plagen mag wel en onder dat motto heb ik ze dan ook menig maal op het verkeerde been gezet wat  betreft het verdere verloop van deze trip.

Zoals dat gaat worden er tijdens een 8 uur durende autorit allerlei verhalen uit de doeken gedaan, het één al wat interessanter dan het andere. Enkele anekdotes mochten ook niet mankeren, onderandere de bijna 50 jaar geleden geweldige huwelijksreis kwam spontaan aan bod. En wie onzen Dré een bikke kent, weet dat er onvermijdelijk straffe verhalen over de fiets de revue gepasseerd zijn...

Beetje moe maar zeker voldaan blikken we terug op dag 1 aan een tafeltje van restaurant 'le grand Joseph' langs de muren van het kasteel van Chambéry.

De wifi marcheert en de bedden zijn netjes gedekt in hotel Actuel nabij het station, ons moeder blij, ons vader content en ik tevreden. De nachtrust wenkt.

1. Greet:
    7 september 2016
    Slaap lekker! En dan morgen naar de bosboer?
  2. Zusje:
    Tziet er daar heel gezellig uit!! Amuseer jullie! X
  3. Heidi von Arx:
    7 september 2016
    ben ook curieus waar de reis naartoe gaat.
    geniet ervan!!
    Heidi
  4. Walter:
    8 september 2016
    So far so good wat zal morgen brengen???