Gelukkige verjaardag moeder!

9 september 2016 - Diano Marina, Italië

Gelukkige verjaardag!
Suzanneke, de moeder der moeders heeft vandaag, dag op dag, 68 jaar geleden het zonlicht gezien. Een verjaardagskaartje bij het ontwaken en een zonovergoten dag op Italiaanse bodem maken van deze 9de september een onvergetelijke herinnering.
Een letterlijk zoet ontbijt moet de 'font' vormen voor een 5 u durende wandeling. Een goeie 12 km van Diano Marina tot Cervo en terug onder een zinderende zon met meerdere terrasjes als tussenstop. Den Drékes en Suzanne zijn nog lang niet versleten! Ze hebben zowaar hun hotelletje van weleer op huwelijksreis gevonden. Opdracht voor morgen: vraag eens naar de gastenlijst van 47 jaar geleden :)
Terwijl ma en pa op hun wandelschoenen (bottinnen) tussen de speedo's en bikini's heen sjoefelen, heb ik een finalleke gereden. Het is te zeggen, de finale van Milaan Sanremo maar dan op een toeristentempo. De Capo Berta, de Cipressa en den echte Poggio. Cool ritje.
Den Angelo blijft maar door ratelen in het Italiaans. Nen echten Italiaanse hotelheer en vader van 5 schone dochters. Een schoteltje hapjes van het huis getuigen van zijn respect voor z'n gasten. We hebben zowaar een conversatie met een Frans-Engels-Spaans-Italiaanse mix.
Een restaurantje in de autovrije straten van onze verblijfplaats is het toneel van alweer een zwoele avond. We zitten nog maar net en ons moeder overdondert de serveus al met hare iPad voor het wachtwoord van de WiFi. Zij kalm Suzanne! Ons vader dacht scampi besteld te hebben maar in plaats daarvan kijken een stel boze gamba's hem vies aan terwijl hij ze tevergeefs voorzichtig tracht te ontdoen van hun jasje...
Wat morgen brengt, da weet geen man. Maar wat wel zeker is, is dat we wederom ons best zullen doen om er weer een schitterende dag van te maken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Witte mol:
    9 september 2016
    Fantastisch Bart is gewoon niet te schatten .wat gaan we nog krijgen.
  2. De Wim:
    10 september 2016
    iPad les gekregen van dieje dikke van Tongel zeker, direct de code van da waaifaai vragen!
  3. Ikke Suzanne:
    10 september 2016
    Hey Wimpie, ik heb wel een getuigschrift behaald zalle.
  4. Walter:
    10 september 2016
    Ne gelukkige verjaardag Suzanne (een dagje te laat ,maar ja)Geniet nog volop en laat onze Bart maar gidsen ,dat komt goed,zeker weten.