Op mini cruise

11 september 2016 - Santa-Lucia-di-Moriani, Frankrijk

Ooit al eens gehoord van een chocoladetaart met chilipeper? Wij nog niet, tot gisterenavond. De eerste beet is best wel lekker maar dan, tegen dat de tweede hap je mond bereikt, ontbindt zich plots een hellevuur op je tong. Lekker dus maar niet te eten. Geen nood, heerlijke Italiaanse wijn genoeg om te blussen.
Wederom een schitterende hemel met een ontwakende zon verwelkomen ons deze laatste ochtend in Diano Marina. Terwijl ik gisteren mijn reisgezellen nog een ietwat onrustig maakte door te onthullen dat we vandaag rond de middag 100 km verderop verwacht worden, kon ik hen deze ochtend geruststellen. Heel onopvallend een reisgids in pocketformaat op de ontbijttafel geschoven. Een beetje zoals een puppy vragend kijkt naar een koekje, keken den Drékes en Suzanneke met een bang hartje naar dat boekje. Jaja, doe maar, ge moogt kijken :) Ooooh, Corsica. Waaw, we dachten het nog. Deuh, jullie wisten juist niks, wijsneuzen xd.
En wat gaan we dan met de auto doen? Den boot op eh of dachten jullie dat we met de kano zouden gaan? :D
Een sms'je van Corsica Ferries meldt dat het vertrek met 1 u wordt uitgesteld. Geen erg, dan hebben we tijd om de finale van Milaan Sanremo te verkennen met de Kia. De Cipressa laat zich aanzienlijk vlotter beklimmen dan enkele dagen eerder. Boven op de Poggio nemen we gelijk echte sleurpmeuiers de tijd om een cappuccino te nuttigen. Ruig volk wel daar, precies allemaal minigangsters met als topper nen ouwe dikke met een luide zware stem waar zelfs Don Corleone jaloers op zou geworden zijn.
Ruim op tijd bereiken we de haven van Nice. Onderweg merk je aan de Ferrari's, de Maserati's en andere dikke bakken dat er tussen Monaco en Nice toch wel wat volk met geld zit. Ook de stijl van de huizen is iets anders dan in Italië, een beetje rijkelijker.
Een uurtje later dan voorzien komt onze ferriereus de haven binnen gedobberd. Een serieuze gele mastodont met een Moors hoofd op, het symbool van Corsica.
Luid roepende en met armen zwaaiende mannetjes moeten zorgen voor een snelle en efficiënte boarding. Een paar honderd auto's passen in de buik van ons schip. Op deck 9 hebben ze zowaar een bar met zwierige muziek en een zwembad. Zo, we hebben er gelijk een cruise bij voor hetzelfde geld (duim).
Mijn twee zeer nette reisapostelen laten het hun allemaal overkomen. Geen gezeur over lange reistijden, bootangsten of andere kwalen. Blijkbaar hebben 42 jaar opvoeding goed geloond ;p
Ons volgende plaatsje lijkt op het eerste zicht nen topper. Moriani plage, Corsica. Morgen op verkenning!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Walter:
    12 september 2016
    Wij hier aan zee (ons Anita en ik)proberen het ons een beetje voor te stellen,dat is nu gemakkelijker omdat het zonnete hier ook flink schijnt.Genieten maar
  2. Greet:
    12 september 2016
    Heeft onze Dre al iets gevangen?
  3. Andre Meir:
    12 september 2016
    moest ge ginder nog nazaten van napoleon tegenkomen doe ze de groeten van mij ik ben altijd fan van hem geweest