De laatste rechte lijn

27 september 2016 - Voortkapel, België

Een rijkelijk ontbijt wacht op ons in hotel 'Berghof', de vriendelijke cheffin des huizes heeft niets aan het toeval overgelaten en stelt onze appetijt serieus op de proef.
Inpakken kent geen geheimen meer voor deze rondtrekkende familie, op een mum van tijd is alles in de koffers gepropt en diezelfde tassen hebben ondertussen ook hun vaste plek in de Kia verworven.
400 km scheiden ons nu nog van het dagelijkse leven in Voortkapel. Maar voor het zover is, nippen we nog enkele koffietjes op verschillende tussenstops onder een heerlijk Duits herfstzonnetje. We kaarten na over hoe mooi het overal was, in welke plaatsjes zijn we nu weer precies geweest zijn en hoe heette dat hotel weeral? De laatste uren van ons avontuur vliegen in een razend tempo voorbij.
De voorbije 3 weken hebben we zeer intens beleefd en het lijkt wel gisteren toen we vertrokken op een tocht die niemand van tevoren kende. We hebben een uniek avontuur beleefd vanaf de eerste kilometer. Het weer was schitterend, de hotels keurig, de mensen vriendelijk, het eten lekker, de landschappen adembenemend, de sfeer opperbest.
Gelukkig laat het weer bij terugkomst zich ook in Belgenland van zijn beste kant zien zodat we rustig kunnen acclimatiseren en stilletjesaan weer gaan dromen van een volgend hoofdstuk reizen...